Łowcy Zwierząt - Instrukcja, Gry Dla Dzieci, Gry Planszowe

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Łowcy zwierząt – instrukcja
1
Łowcy zwierząt
Gra dla 2-4 osób
Czas rozgrywki około 30 minut
Wiek – od 7 lat
Elementy gry:
- plansza
- 32 żetony zwierząt
- po 10 pionów w czterech kolorach
Cel gry
Gracze przemieszczając swoich łowców starają się złapać jak najwięcej zwierząt. Za
zebrane zwierzęta otrzymują punkty. Gracz który zbierze ich najwięcej – wygrywa.
Początkowe ustawienia
Losujemy żetony zwierząt i układamy je odkryte na planszy – na polach specjalnych (trawa
i drzewa). W zależności od liczby graczy, otrzymują oni odpowiednio 6 łowców - przy 4
uczestnikach zabawy, 8 przy 3 graczach i 10 przy dwu.
Następnie gracze kolejno układają po jednym łowcy na polach wolnych, do momentu aż
każdy z nich wyłoży wszystkich łowców. Wykładani łowcy danego gracza nie mogą ze sobą
sąsiadować. Zaczyna gracz najstarszy.
Tura
Gracz w trakcie swojej tury przemieszcza łowców po planszy. Jeśli w wyniku
przemieszczenia przy żetonie zwierzęcia znajduje się 4 łowców, sprawdzamy, który z graczy
ma przewagę (więcej łowców danego gracza). Żeton wędruje do gracza z przewagą.
W przypadku remisu, żeton zdejmowany jest z planszy, ale do nikogo nie trafia.
Gracze przemieszczają swoich łowców na kilka sposobów:
W pierwszym przykładzie pokazano najprostszy rodzaj ruchu. Gracz może przesunąć jednego
łowcę na pole sąsiadujące. Może również rozdzielić grupę (jak na poniższym rysunku)
i przemieścić łowcę na pole sąsiadujące.
 Łowcy zwierząt – instrukcja
2
Rys.1. Przykład prostego ruchu.
Na rysunku nr.2 pokazano ruch łowcy w grupie. Gracz może przemieścić swojego łowcę na
dowolne pole sąsiadujące z grupą, do której łowca należy. Na poniższym rysunku są pola
B i C.
Rys.2. Przykład ruchu w grupie.
Na rysunku 3 pokazano wszystkie możliwe ruchy łowcy oznaczonego literą A. Może on
przemieścić się na pola B,C,D,E i F.
 Łowcy zwierząt – instrukcja
3
Rys.3. Jeszcze jeden przykład ruchu.
Uwaga!
Nie wolno przemieszczać łowców przez pola ze zwierzętami oraz pola specjalne. Nie
wolno ich również na tych polach stawiać.
Koniec gry
Gdy wszystkie zwierzęta zostaną zdjęte rysunek planszy, gracze podliczają swoje punkty
zwycięstwa, w dwu etapach. Gracz otrzymuje punkty zwycięstwa (PZ) za dane zwierzęta,
i tak:
Lew–4PZ
Słoń–4PZ
Lampart–3PZ
Żyrafa–3PZ
Goryl–2PZ
Antylopa–2PZ
Papuga–1PZ
Zebra-PZ
Dodatkowo gracze otrzymują premie za najwięcej zwierząt w danym kolorze – 4PZ.
Grę wygrywa ten, kto zdobył najwięcej punktów.
W razie remisu sprawdzana jest ilość zwierząt które nie były wliczone do punktów za gatunek
i za kolor. Ten kto ma ich więcej wygrywa. Przy kolejnym remisie, wygrywa gracz młodszy.
Adam (folko) Kałuża
2006
  [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ewunia87.pev.pl