Żydowskie lobby polityczne w Polsce - Marian Miszalski, • Ebook-owe nowości,
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
//-->' A L lfZT P»O A 5 < C-> Pl»« »"mM IIH*YDOWfrWj4pWliKs■VaBibliotekaWolnościSpis treściWstęp- Lobby polityczne,czyli „na świecie nie dzieje się nic nowego’"...................................7I- Początki osadnictwa żydowskiego w Polsce: przywileje,czyli „łaska pańska”... „Młodo się żenią, na wojnach nie giną”...Od kahału do „żydowskiego Sejmu”: organizacja Żydóww I Rzeczypospolitej; państwo w państwie. Kahały jakokryptobanki bez konkurencji; ich lobbing centralny i terenowy....23Ro zd zia łII-Żydzi pod zaborami, czyli wszędzie to samo: konflikty ekonomiczne, dążność do „państwa w państwie”; próby ograniczeniatej dążności przez Rosję, Austrię i Prusy........................................61Ro zd zia łIII- Sprawdzian rozbiorowy: sprawa polska nie jestsprawą żydowską... Między wrogością a obojętnością;rzadka identyfikacja. Opinie oświeconych Polaków......................80Ro zd zia łIV- „Łaska panujących”..................................................................... 95Ro zd zia łV- Wypisy z Dmowskiego: kulisy Wersalu 1919;Żydzi wobec niepodległości Polski..............................................118Ro zd zia łVI- Międzywojnie. Polityczna reprezentacja Żydów.Komunistyczna Partia Polski........................................................140Ro zd zia łVII- Okupacja niemiecka: lata 1939-1942.Kolaboracja żydowsko-niemiecka................................................153Ro zd zia łVIII- Żydowska mniejszość narodowa w Polsce dzisiejszej.Rozbieżności szacunkowe. „Zwrot mienia” zamiast „nadaniamienia” - przywilej udzielony Żydom w ustawie z 1997 roku„O stosunku państwa do gmin wyznaniowych żydowskich”.Całkowity brak kontroli nad wykonywaniem tej ustawy..............159Ro z d z ia łIX- Kształtowanie się żydowskiegolobbypolitycznego w PRL.Początki w Sowietach: stalinowska inwestytura. Od Frakcji PPRdo „żydowskiej partii wewnętrznej”. „Żydy” i „chamy”, czyli„Puławy” i „Natolin”. Od „Puław” do KOR; „Puławy” i KORa „lewica laicka”. Oferta generała Jaruzelskiego z 1983 rokui jej konsumpcja w roku 1989. Polityka personalna rząduTadeusza Mazowieckiego - szczególne preferencjeze względu na pochodzenie..........................................................172Ro zd zia łX- Żydowskielobbypolityczne w Polsce współczesnej.„Gazeta Wyborcza” i spółka „Agora” - szwindel założycielski.Fundacja im. Stefana Batorego, czyli neomarksizm sponsorowanyprzez spekulanta. Żydowski Instytut Historyczny: w poszukiwaniunowych kozłów ofiarnych? Muzeum Historii Żydów Polskichw Warszawie: półprawdy i ćwierćprawdy nie są prawdą.Loża B’nai B’rith (Zakon Synów Przymierza)- silne ogniwo globalnej siatki syjonistycznej.............................206Ro z d z ia łXI- Główne cele żydowskiegolobbypolitycznego w Polscedzisiejszej: walka z Kościołem katolickim (judaizacjachrześcijaństwa i neomarksizm); dwa aspekty „politykihistorycznej czyli propagandy; wyłudzanie majątkuod państwa polskiego; kreowanie własnej„kadry wewnętrznej” w państwie................................................ 251Ro z d z ia łIn d e k sn a z w is k......................................................................... 269WstępLo b b y p o l i t y c z n e,CZYLI „NA ŚW1ECIE NIE DZIEJE SIĘ NIC NOWEGO”najszerszym sensielobbypolityczne to tyle, co grupa wpływulub nacisku, która stara się oddziaływać na politykę państwaw celu uzyskania korzystnego dla siebie ustawodawstwa lub korzystnej dla siebie praktyki organów władzy wykonawczej w ramachjej swobody decyzji - dla realizacji swych partykularnych interesów.Znaczenia słów „wpływ" i nacisk" są zbliżone: w potocznymodczuciu „nacisk" tym tylko różni się od ..wpływu", że łatwiej gozauważyć.Polityczną grupą wpływu (nacisku) może być oficjalny związek zawodowy, jak i nieoficjalna grupa producentów określonegotowaru; grupą nacisku może być związek wyznaniowy, jak i środowisko homoseksualne, ruch konsumencki czy mniejszość narodowa. Grupą nacisku może być zespół organizacji (formalnych czynieformalnych lub mieszanych), osób fizycznych albo mieszaninaorganizacji i osób fizycznych. Grupą nacisku jest potężna Komisja Trójstronna' czy Grupa Bilderberg2, działające w skali światowej, ale grupą nacisku może być i zwykła sitwa ulokowana wewładzach powiatu czy gminy. Rzecz jasna, o grupie nacisku jakolobbypolitycznym mówimy wtedy, gdy usiłuje wywrzeć wpływprzynajmniej na politykę państwa. To w zasadzie odróżnia tylkogrupę nacisku, jaką jest zwykła sitwa, od grupy nacisku zwanejpolitycznymlobby.7W niektórych systemach prawnych lobbowanie w parlamencie- zatem działalność zmierzająca do wpływania na opinie posłóww celu uzyskania pożądanej dlalobbytreści tej czy innej ustawy -je s t zalegalizowane (np. w Stanach Zjednoczonych legalnajest profesja „lobbysty” w Kongresie). Ale nawet tam, gdzie niema takiego zawodu uznawanego prawnie, działalność taka jest naogół tolerowana: przybiera postać „konsultacji” z posłami, przedstawiania im środowiskowych „opinii”, zamówionych wyników„badań naukowych”, „ekspertyz”, służenia „radą”etc.Nielegalnąformą lobbowania bywa korupcja.Lobbowanie dokonuje się także poza parlamentem, pośrednio: poprzez urabianie opinii publicznej przy pomocy mediów ikupionych lub usłużnych dziennikarzy, przy pomocy rozmaitychorganizacji pozarządowych lub fundacji czy kreowanych alboopłacanych przezlobby„autorytetów”, także poprzez korupcję.W zasadzie grupą nacisku jest także partia polityczna. Z uwagi jednak na fakt, że partie polityczne w państwach o ustrojachdemokratycznych starają się adresować swe polityczne programydo ogółu obywateli i walczą nie o wpływ na władzę, ale o samąwładzę - zatem zmuszone są odwoływać się do bardziej uniwersalnych (ogólnonarodowych) celów niż partykularne interesy tejczy innej grupy zawodowej, społecznej, etnicznej, religijnejetc.-odróżniają się od innych grup nacisku tą realną czy pozornątylko ogólnością formułowanych celów, walką o całą pulę władzy oraz - w przypadku wyborczego zwycięstwa - bezpośrednimsprawowaniem władzy.Istnieje też kryterium formalne: partie polityczne wpisane sąw porządek konstytucyjny państwa demokratycznego; to one typują kandydatów na posłów i senatorów, one wyłaniają rządy, natomiast politycznelobbies,a więc grupy nacisku czy wpływów,nawet jeśli mają swych przedstawicieli działających legalnie, doporządku ustrojowego nie należą.Jednak zdarza się często, że spod ogólnie sformułowanych celów deklarowanych przez partie polityczne, niechby i „ogólnonarodowych” (a więc dyktowanych rzekomym „dobrem państwaczy dobrem ogółu obywateli”) da się odczytać bardzo partyku8
[ Pobierz całość w formacie PDF ]