[Oficyna edukacyjna] Matematyka poziom rozszerzony, Matematyka
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
//-->WPISUJE ZDAJĄCYKODPESELPRÓBNYEGZAMIN MATURALNYZ MATEMATYKIPOZIOM ROZSZERZONY1. Sprawdź, czy arkusz egzaminacyjny zawiera 22 strony( adania 1–19). Ewentualny brak zgłoś przewodniczącemuzzespołu nadzorującego egzamin.2. Rozwiązania zadań i odpowiedzi wpisuj w miejscu na toprzeznaczonym.3. Pamiętaj, że pominięcie argumentacji lub istotnych bliczeńow rozwiązaniu zadania otwartego może spowodować, że zato rozwiązanie nie będziesz mógł dostać pełnej liczbypunktów.4. Pisz czytelnie i używaj tylko długopisu lub pióra z czarnymtuszem lub atramentem.5. Nie używaj korektora, a błędne zapisy wyraźnie przekreśl.6. Pamiętaj, że zapisy w brudnopisie nie będą oceniane.7. Możesz korzystać z zestawu wzorów matematycznych,cyrkla i linijki oraz kalkulatora prostego.8. Na karcie odpowiedzi wpisz swój numer PESEL i przyklejnaklejkę z kodem.9. Nie wpisuj żadnych znaków w części przeznaczonej dlaegzaminatora.PRZED MATURĄMAJ 2015Czas pracy:180 minutLiczba punktówdo uzyskania: 50Oficyna Edukacyjna * Krzysztof Pazdro2Próbny egzamin maturalny z matematyki. Poziom rozszerzonyW każdym z zadań 1.–4. wybierz i zaznacz jedną poprawną odpowiedź.Zadanie 1. (0–1)11Dane są proste l1:y = 2x – 28, l2:y=x – 1, l3:y=x + 2 i l4: 9x – 13y – 58 = 0. Wszystkie23one przechodzą przez punkt (18, 8).A. Prosta l3jest obrazem prostej l4w symetrii względem prostej l2.B. Prosta l4jest obrazem prostej l2w symetrii względem prostej l3.C. Prosta l2jest obrazem prostej l1w symetrii względem prostej l4.D. Prosta l1jest obrazem prostej l3w symetrii względem prostej l4.Zadanie 2. (0–1)Niech a = log23 i b = log53. Wtedy1 1A. log3100 =+a babC. log 3 =a+bB. log3100 = 2a + 2bD. log 3 = abZadanie 3. (0–1)Wyrażenie sin a+ 3cos a nie może osiągnąć większej wartości niż wtedy, gdy1115B.α= πC.α= πD.α= πA.α= π6323Zadanie 4. (0–1)Rzucamy 8 razy kostką. Spośród poniższych zdarzeń wybierz najbardziej prawdopodobne.A. Pierwsza szóstka wypadła w pierwszym rzucie, a druga szóstka w ósmym rzucie.B. Pierwsza szóstka została wyrzucona za drugim razem, a druga szóstka w siódmym rzucie.C. Pierwsza szóstka wypadła przy trzecim rzucie, a druga szóstka w szóstym rzucie.D. Pierwsza szóstka wypadła w czwartym rzucie, a druga szóstka w piątym.Oficyna Edukacyjna * Krzysztof PazdroPróbny egzamin maturalny z matematyki. Poziom rozszerzony3BRUDNOPIS (nie podlega ocenie)Oficyna Edukacyjna * Krzysztof Pazdro4Próbny egzamin maturalny z matematyki. Poziom rozszerzonyW zadaniach 5. i 6. zakoduj we wskazanym miejscu wynik zgodnie z poleceniem.Zadanie 5. (0–2)Kod składa się z czterech znaków, wśród których musi być przynajmniej jedna cyfra i przynaj-mniej jedna duża i jedna mała litera. Na klawiaturze jest 26 liter i 10 cyfr.Ile kodów można w ten sposób utworzyć? Wpisz w kratki trzy pierwsze (od lewej strony) cyfryodpowiedzi.Oficyna Edukacyjna * Krzysztof PazdroPróbny egzamin maturalny z matematyki. Poziom rozszerzony5Zadanie 6. (0–2)Dwa różne rozwiązania równania x2– 11x + 1 = 0 to x1i x2. Bez rozwiązywania tego równaniaoblicz wartość (x1)5+ (x2)5.Zakoduj występujące w obliczonej liczbie różne cyfry od najmniejszej do największej.Oficyna Edukacyjna * Krzysztof Pazdro
[ Pobierz całość w formacie PDF ]